top of page

Spreker, trainer & adviseur

Je kunt me inhuren als spreker, trainer of adviseur. Ik kan een presentatie, workshop of training verzorgen over beeldcommunicatie en over gedragsverandering. Dat kan een introductie zijn, maar ook een verdieping, zoals het pakken van aandacht met beeld, het leren kennen van gedragstechnieken om gedrag te veranderen of hoe je begrijpelijk communiceert met beeld en design.

Bekijk de mogelijkheden

En kies wat bij jou past

Presentatie

In 30 tot 60 minuten neem ik je mee in de wondere wereld van gedragsverandering of beeldcommunicatie. Het is een uitstekende introductie in het onderwerp. Je leert de basics, waar(voor) je het toepast en wat belangrijke do's & don'ts zijn. En natuurlijk komen er veel aansprekende voorbeelden langs.

 â€‹â€‹

Uitstekende introductie

Workshop

In een dagdeel duik je dieper in een bepaald onderwerp. Je leert belangrijke fundamenten en gaat aan de slag met activerende opdrachten. Bovendien vertaal je de inzichten naar je eigen casus. Aan het einde van de workshop ga je met een hoofd vol ideeën en inzichten naar huis, waar je direct mee aan de slag kan. 

​

Praktische Verdieping

Training

Tijdens meerdere bijeenkomsten ga je aan de slag met gedragsverandering of beeldcommunicatie. We staan uitgebreid stil bij de principes en de praktijk en je leert dit stapsgewijs vertalen naar een slimme aanpak voor je eigen casus. Dit is de meest rijke en volledige optie waarin alle essentiële onderdelen aan bod komen.

​

Het complete verhaal

"Als je het niet simpel kan uitleggen,  dan begrijp je het nog niet goed genoeg."

Deep dives

Naast een algemene introductie, kan ik ook diep(er) duiken in een onderwerp.

Beeld & design: van attentie naar beweging

Aandacht is een voorwaarde om effectief te communiceren. Maar hoe pak je aandacht met beeld, zodat je beelden stopping power hebben? En hoe krijg je mensen vervolgens in beweging, zodat ze ook iets (anders) gaan doen en kiezen?

 

Inzichten uit deze deep dive zijn uitstekend toe te passen bij het ontwerpen, evalueren en creëren van persuasieve content en campagnes. Het helpt om de doelgroep te bereiken, verleiden en beïnvloeden. Je leert aandacht trekken met beeld, gedragstechnieken activeren en slim ontwerpen zodat gebruikers bepaalde keuze-opties vaker kiezen. Zo optimaliseer je het bereik én effect van je uitingen. 

Zeer waardevol als je boodschap flinke aandachtsconcurrentie heeft en je mensen in beweging wilt brengen.

Begrijpelijke beeldtaal: weg met opleukbeelden!

Het lijkt makkelijk om duidelijke beeldtaal te ontwerpen. Maar toch zijn veel instructies, handleidingen, bordjes, websitepagina's, folders en infographics erg onduidelijk. Met alle gevolgen van dien. Hoe zorg je voor duidelijke iconen, illustraties en foto's die je boodschap verhelderen in plaats van verwarren? En welke rol speelt design daarbij?

 

Inzichten uit deze deep dive zijn uitstekend toe te passen bij het ontwerpen en creëren van communicatiemiddelen die een boodschap duidelijk moeten overbrengen. Het helpt om helder te informeren over gewenst gedrag, (nieuw) beleid of regels en richtlijnen. Zo zorg je dat een ontvanger zo min mogelijk moeite hoeft te doen om de boodschap te begrijpen, waardoor je verwarring en fouten voorkomt​

Essentieel als je regelmatig communiceert met inwoners, burgers, anderstaligen en/of laaggeletterden.

Zes essentiële knoppen voor gedragsverandering

Mensen handelen niet altijd volledig rationeel. Zo maken ze denkfouten, hebben vaak haast en kijken naar wat andere mensen denken en doen bij het nemen van beslissingen. Bovendien heeft de omgeving veel effect op ons gedrag. Wat zijn precies de belangrijkste krachten die gedrag van mensen veroorzaken? En: hoe sturen die naar het inzetten van gedragstechnieken om gedrag te veranderen?

​​

Inzichten uit deze deep dive zijn uitstekend toe te passen om gedrag van de doelgroep te begrijpen. Je maakt kennis met zes essentiële knoppen voor gedragsverandering. Die zijn bovendien uitstekend in te zetten om de juiste gedragstechnieken te vinden om gedrag mee te veranderen. Want: als je gedrag wilt veranderen, dan moet je het eerst begrijpen.​

Uitstekend als je meer wilt weten over mensen, waarom ze doen wat ze doen en hoe je verschil maakt!

Vijf stappen om gedrag effectief te veranderen

Om uitdagingen als organisatie het hoofd te bieden is gedragsverandering van mensen vaak noodzakelijk. Want als je blijft doen wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. Maar: hoe pak je een gedragsvraagstuk gestructureerd en stapsgewijs aan?

 

Inzichten uit deze deep dive zijn uitstekend toe te passen om inwoners, consumenten, medewerkers of cliënten een duwtje in de goede richting te geven en zo doelen te bereiken. Je leert de stappen die een gedragsexpert zet en past deze toe op je eigen gedragsvraagstuk. Stap voor stap leer je zo gedrag effectief veranderen en verschil te maken

Heel toepasbaar als je direct aan de slag wilt met je eigen casus om gedrag te veranderen!

pexels-emily-252615-768125.jpg

Download brochures

En lees meer over de mogelijkheden van een presentatie, workshop of training. Dat maakt kiezen een stuk makkelijker.

Eerdere opdrachten

Waar ik mocht spreken en trainen

2025

Keynote Gebruiker Centraal

Keynote Communicatie Netwerk Limburg

Inspiratiesessie Kortom Leuven

Workshops The New School Amsterdam

Workshops Hogeschool Utrecht

Keynote Gemeente Leiden

Inspiratiesessie Kortom Brussel

Keynote Hogeschool Zuyd

Workshop Kortom Antwerpen​

Workshop Europol

​

Eerder (een greep uit)

Inspiratiesessie - Dag van het gedrag

Keynote Universiteit van Antwerpen

Keynote Vrije Universiteit Amsterdam

​Inspiratiesessie Bol.com

Keynote Gemeente Almere

Inspiratiesessie SWOCC

Workshop Taal voor Allemaal

Keynote Behaviour Club

Inspiratiesessie Edumundo​

Inspiratiesessie Hogeschool van Amsterdam

pexels-karolina-grabowska-5993702_edited.jpg
"Ben kan ingewikkelde dingen op een eenvoudige manier uitleggen, waardoor je er direct mee aan de slag kunt."

dr. ir. Niels Vink, gedragsveranderaar bij Behavioral Insight en auteur Golden Behaviours

bottom of page